אורלי גוטמן
 הקליניקה  |  שובר הנחה  |  שאל את אורלי  |  מן העיתונות  |  סרטונים  |  טיפים  


C הCיפור -
מגזין ביו - עיתון "הארץ" - 11.1.10 -גיליון מס' 1             


ויטמין C נקרא גם חומצה אסקורבית.
 
ויטמין C משתתף בכ-300 תהליכים בגופנו – יעיל במצבים של אלרגיות, מחלות עור ודלקות חניכיים, מסייע בהגלדת צלקות ובריפוי פצעים, משתתף בפירוק כולסטרול ותורם להפחתת הסיכון של מחלות לב. חיוני להפיכת חומצה פולית לצורתה הפעילה ומגביר את ספיגת הברזל.  חיוני לספורטאים ולמעשנים.לעומת מרבית בעלי החיים  המסוגלים לייצר חומצה אסקורבית,
  אנו, בני האדם, חייבים לקבל ויטמין C מהמזון כיון שאנו חסרים אנזים המעורב בתהליך ייצורו.
ויטמין C נעלם בבישול או באידוי ולכן כדאי וחשוב לצרוך ירקות ופירות טריים.
אחסון ממושך, "פציעה" של הפרי או הירק, כמו חיתוך או ריסוק גורמים לנזק למבנה התא, להתחמצנות ולאיבוד ויטמין C.
 הצריכה היומית המומלצת למבוגרים בריאים – 60 מ"ג.
לשם הדוגמא - מאכילת 7 תותי שדה גדולים או 3 קטנים נקבל כ-  60 מ"ג ויטמין C ומאכילת פלפל ירוק אחד נקבל מעט יותר – כ- 80 מ"ג.
הצריכה המומלצת למתבגרים – 50 מ"ג
כמה ויטמין C  נקבל משתית מיצי פירות הדר?
100  מ"ל מיץ מנדרינות  יתנו לנו  31 מ"ג 
100 מ"ל מיץ אשכוליות   - 40 מ"ג
      100 מ"ל מיץ לימון – 50 מ"ג
100 מ"ל מיץ תפוזים   - 50 מ"ג 
אם נשווה תכולת ויטמין C  ב100  ג' ממזונות שידועים כמקור לויטמין C נקבל: מתפוז ללא קליפה - 53 מ"ג ויטמין C לעומת
 57   מ"ג    מכרוב אדום
 61   מ"ג    מפומלה   
 98   מ"ג    מקיווי ללא קליפה 
 113 מ"ג    מברוקולי  
 133 מ"ג    מפטרוזיליה
 184 מ"ג    מגויאבה
ו – 190 מ"ג מפלפל אדום. 
מסקנה – כדי לצרוך הכי הרבה ויטמין Cכדאי לאכול פלפל אדום ולאו דוקא...תפוז.

 
NTT - מערכות ניהול תוכן

כל הזכויות שמורות - אורלי גוטמן ©

BetaGroup - עיצוב אתרים