אורלי גוטמן
 הקליניקה  |  שובר הנחה  |  שאל את אורלי  |  מן העיתונות  |  סרטונים  |  טיפים  
לא מספיק לעבור לסכרזית
 

יש אנשים שברגע שמאובחנת אצלם מחלת הסוכרת ממירים את כל הסוכר בתפריט  בתחליפי סוכר וחושבים שיצאו ידי חובתם. השוק מוצף במוצרי מזון "ללא סוכר" כי קהל היעד של הסכרתיים הוא קהל גדול המחפש תחליפים אך התשובה לאיזון הסוכר ולבריאות לא מצויה שם. מה כן?

א.      התחילו לצעוד, על בסיס קבוע. מומלץ לפחות 3 פעמים בשבוע, הליכה מתונה, עד 45 דקות. עלו בהדרגה.אין כמו הליכה לאיזון רמות סוכר.אל תוותרו!

ב.      יוצאים מהבית בבקר- תמיד עם צידה לדרך. חובה לאכול כל2-3 שעות. קרקרי שיפון/יוגורט/אגוזים/תורמוס...ארוחת ביניים קטנה עד שמגיעים הביתה.

ג.       ספונטניות היא האויב של התפריט לסכרתי – תכננו את ארוחותיכם. כך תמנעו מבחירות שגויות.

ד.      לא עוד אורז לבן או תפוחי אדמה בארוחת צהריים! העדיפו גריסים או גריסי פנינה.

ה.     אם אתם אוכלים פרי – הוסיפו לו תמיד כמה אגוזי מלך או שקדים להורדת האינדקס הגליקמי.

ו.        שאו בתיק תמיד 2 תמרים יבשים,למקרה חלילה של נפילת רמות הסוכר

ז.       הימנעו לחלוטין מקמח לבן – לא פיתה,לא בגט. רק דגנים מלאים. נקודה!

ח.     אל תוותרו על ארוחת לילה קטנה – למשל: יוגורט ביו עד 5%, 6-7 שקדים

ט.      הרבו בירקות ! מה עם סלק? גזר? יש סכרתיים שירקות אלו מקפיצים אצלם את רמות הסוכר ואחרים שאצלם זה אחרת. נטרו ובדקו מה לגביכם ולפי כך נהלו את צריכת הירקות שלכם.

י.        הקפידו על בדיקת דם שגרתית למניעת חסרים תזונתיים כמו למשל-       B12. התייעצו עם הרופא. לעיתים נטילה ממושכת של תרופות תורמת לחסר.

                                                      הרבה בריאות  !

 
NTT - מערכות ניהול תוכן

כל הזכויות שמורות - אורלי גוטמן ©

BetaGroup - עיצוב אתרים